woensdag 5 oktober 2022

Honger


 toevallig vraagt Rosalie hoe het  komt dat ik  vrouw    met beperkingen werd. 
Die vraag komt soms.(normaal ).

 Vertel de draagwijdte niet,  Komt wel als ze 20 is of zo.

 Maar  ik vertel wel dat   ik week in coma lag.

ze vraagt : oma, is dat   dan niet slapen?

 ik antwoord eerlijk dat het anders is en je niks meer kan. (ook weer zonder de draagwijdte)

Ze denkt verder na.

Bezorgd vraagt    ze : kon je ook niet meer eten , oma? hoe erg, oma!

 Dat vond ze blijkbaar het ergst.

normaal, voor een kind van 10 dat altijd honger heeft.

ik vertel dat ik niks meer kon en alles weer moest leren; ook spreken én eten

Dan zegt ze ; je kan nog veel, oma !

En   je bent nog altijd slim   ! 

Een compliment    dat herfstdag vrolijk  kleurt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten